2009. okt. 15.

2009.10.15. Gyümölcsöző őszi természet

Tegnap meg ma ismét növények fotózásával űztem el az időt séta közben.


Kaki fa. Roskadozik a kakiktól...milyen jó a tulajdonosának...és mennyi kertben van ilyen....



Gránátalma fa. Nem gondoltam volna, hogy ilyet is találok! És milyen szép nagy almák vannak rajta!



Ez meg valami citrusféle. Ha nem tévedek, akkor Pomelo. De annál kisebb a méretük, úgyhogy számtalan lehetőség jutott az eszembe: ezek mini pomelók, vagy még nem érettek meg eléggé, vagy pedig ezek nem is pomelók egyáltalán...:) Akkor viszont ez lehet zöld héjú narancs, vagy éretlen narancs, ha nem narancs akkor túlméretes yuzu. Hú fogalmam sincs tényleg, de harapnivaló. Ha majd egyszer valami tudós az oldalamra téved, majd megmondja.

Frissítés - 2009.12.09.
Rájöttem mi is ez, hiszen elkezdték árulni a boltokban. Ez a gyümölcs a sweetie. Vettem is egyet, és bár viszonylag pici volt és éretlen, de nagyon ízlett.


Ez meg egy másik citrusféle, csak ez inkább bokor, és nem fa. Elég kicsike, talán akkora mint egy nagy szőlőszem. Arra tippelnék, hogy ez kumquat. De ez csak tipp.

Frissítés - 2009.12.09.
Ezek a kis gyümölcsök mostanra már sárgák lettek és picikét nagyobbak. Egyelőre a környékünkön csak egy boltban kapható. Nem emlékszem a nevére, de a vége a szónak "-mikan" volt, ami mandarint jelent. Tehát valamilyen mandarin. Még nem kizárt, hogy kumquat.:)


Ebben nem vagyok biztos, hogy ehető is, de szép lila színe volt, ezért lefotóztam.


Ez nyilván nem gyümölcs, de nagyon szép kis virág. Az tetszik benne, hogy egyszerre van benne piros, sárga, narancssárga és rózsaszín. Nem túl nagy a virága, de annál színesebb:)

Még egy érdekesség.
Sajnos ez az allattomos madár félt a kutyámtól, ezért csak ilyen gyenge fotó készült róla. Először láttam ilyet. Úgy néz ki, mint a kócsag, csak annyi a különbség, hogy a lábszára fekete ugyan, de a lábfeje citromsárga. Nagyon szép és nagy madár. Itt szoktak pancsolni a kis patakban.

Frissítés - 2009.12.09.
Rájöttem, hogy a madár neve japánul Shirasagi.

Tegnap este semmi jele nem volt annak, hogy eső lesz nálunk. Szerencsére párom sokkal hamarabb jött haza mint szokott, így nem kapta el a hirtelen jövő esős vihar. Megállás nélkül dörgött, villámlott és ömlött az eső, mintha dézsából öntötték volna. Az egész nem tartott 10-15 percnél tovább. Utána minden megint nyugis volt. Nem tudtam, hogy itt is van néha ilyen hirtelen jött dzsungel vihar:). Na, de azért írom ezt le, mert az a kis patak, aminek már valahol betettem fotóját, teljesen feljött a vize, pedig általában csak 10-20 centis. Aznap este meg volt vagy 3,5 méter. Egész meglepődtünk.

Egyébként jól vagyunk, más extra nem történt velünk eddig.


Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails