2009. okt. 1.

Japán ételek: 12. IKA NO SHIOKARA



Hogy ismét csak a japán konyhát jellemző, nyálkás szépségekkel foglalkozhassak, írok nektek az ika no shiokara-ról, amit a héten sikerült kipróbálnom.
A hétvégén, mikor az állomáson jártunk, ahol minden hétvégén valami másból van vásár, ez alkalommal tradicionális japán étel vásár volt. Ott kapta párom az ötletet, hogy együnk ilyet, mert ő nagyon szereti. De mivel ott az árat túl magasnak tartottuk, ezért inkább a helyi szupermarketben vettünk, műanyag tálcás csomagban.



Kiváncsiak vagytok mi is ez? ....

Ez tulajdonképpen fermentált tintahal.
Tintahal fermentálva saját belsőségében.

Mikor először vettem itt egész tintahalat, hogy csinálhassak töltött tintahalat, nem tudtam, hogy azt előtte nem tisztították ki, mert általában itt sok étel már előre elő van készítve. Mostmár tudom, hogy pont ez a lényeg....
De akkor nem tudtam, és nagyon meglepődtem, hogy annyi sz*r van benne. Barna, trutymós, és még ráadásul nagyon erős szaga is van. És mivel akkor még nem tudtam hogyan is kell szépen kibelezni egy tintahalat, ...azt a bél részt sajnos sikerült szétvágnom, és a trutyi mindenfelé folyt ki belőle. Nem volt szép látvány:) Rögtön dobtam is ki a kukába amit tudtam. Aztán ez már nem ide tartozik, de még egy meglepetés volt: kiúsztak a bébi tintahalak a mama tintahalból...na, azt még most se tudom, hogy azokkal kezdjek-e valamit főzéskor:)(bár igazából csak nagyon picikék voltak és kb 6-7 db). Hát első hadműveletemkor nem sok maradt szegény tintahalból, úgyhogy nem az lett a főétel aznap.:D

Szóval, visszatérve a témához....

Ellentétben a többi eddig említett étellel, amit általában minden japán ember szeret; erről az ételről megoszlanak a vélemények. A japánok fele szereti, a másik fele meg nem. Tehát ezt valaki vagy nagyon szereti, vagy ki nem állhatja. Főleg a nők nem nagyon esznek ilyen ételt, mivel hát elég tisztátalannak hiszik, vagy csak szimplán undorodnak tőle. Meg sokan ezt sok sörrel fogyasztják, így egy olyan elképzelés is él az emberekben, hogy ez az alkoholisták étele. Meg hát sok tényező van még, hogy büdös, hogy nagyon sós, meg nyálkás, meg a többi.

Mégis, mikor először próbáltam, párom csak kerek szemekkel nézte, ahogy jóízűen eszem. Nem hitte volna, hogy képes lennék még ezt is megenni a sok furcsaság közül. Szerintem nagyon finom! Párom rizsen szokta enni, forró vízzel leöntve. Azt nem tudom, hogy mások hogy fogyasztják. Talán rizzsel és sörrel.
Azt is mondta: "Ha egy japán férfi meglátna téged ilyet enni egy étteremben, biztos megkérné a kezed!". Nem tudom, hogy ez így lenne-e:), de nekem ezzel már foglalkoznom nem kell ugyebár.



Végül megint beillesztettem videókat, ha valakit érdekel, hogyan készítik. Sajnos az első videón kicsit idióta japán srác próbálja bemutatni az eljárást, de tudtommal ezt nem azonnal fogyasztják, mint ahogy a vidin, hanem legalább egy éjjelen át állni hagyják, de van hogy hetekig is, hogy fermentálódjon. A másik videó meg nagyon hosszú, így csak az utolsó lépést illesztettem ide be, de a második videó a hitelesebb. Akit mélyebben érdekel a dolog, annak a felhasználónak nézze meg a többi videója közt.



Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails