2009. szept. 14.

Japán ételek: 4. YAMAIMO/NAGAIMO



A yamaimo, vagy hegyi yam gyökér is érdekes étel szerintem. A japánok ezt nyersen fogyasztják, apró csikokra vágva szójaszósszal, vagy lereszelve. A már emlitett nattóval elkeverve, vagy szójaszósszal, cukorral, mirinnel összekeverve, rizsre ráöntve.

Nagyon csúszós és nyálkás az állaga, rengeteg nedvességet tartalmaz, enyhén ropogós. Ize enyhén édeskés, de egyébként nem jellegzetes, vagy erős.

Élettani hatásaival annyira nem vagyok tisztában, a kinaiak jobban tudják, mert ők használják gyógyitásra.

Úgy hallottam, hogy vágyfokozó. Régen még sikositónak is használták, ezért nem is engedték, hogy nők egyék. Meg a szürcsölő hang ahogyan eszik, az nagyon nem nőies. De mostmár persze ehetik férfiak, nők szabadon.

Én tésztára is szeretem rárakni, meg szokták is a japánok is. Nekem igy könnyeb gyorsan felszürcsölni a tésztát. Abban nem vagyok olyan profi, mint a többiek.

Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails