2009. szept. 14.

Visszatérés



Hosszú volt megtenni 18.000 km-t egy héten belül, de végül ismét megérkeztem szerencsésen Japánba. Az út egyáltalán nem volt olyan kényelmes, mint amikor a JAL járatát használtam, de ez csak azért van, mert nem foglaltam le az ülést mikor vettem a jegyem, csak a jegyet foglaltam le. Legközelebb okosabb leszek.
Jobbra látható a képen az Austrian Airlines kis gépe. Ezzel repültem Budapestről Bécsbe. (Ahová megjegyzem, kocsival is mehettem volna, de időhiány miatt, igy jött ki a lépés.) Ez egész kényelmes gép volt, mivel kb. 20-an utaztunk, tehát az ülések nagy része üres volt, ráadásul az út is csak 30 percig tartott.



Bécsben az átszállás elég körülményes volt, nem is gondoltam volna. Rengeteg ember volt, fele japán, fele európai (spanyol, osztrák, stb.). A kézipoggyász átvilágitása nagyon sok időt vett igénybe, majd utána onnan a váróhelyiségbe kellett menni, ahol 2 kis váró volt, de tele volt emberrel, soknak csak állóhely jutott. De végül sikerült átvergődni mindenen és bejutottam a gépbe.
A gép jobb oldalánál volt a helyem, 3-as üléscsoportból én középen ültem, két japán srác között, nem volt valami kényelmes, de hát 11 óra egyhuzamban, egyébként sem az. De nem panaszkodom, mert nagyon örülök, hogy itt vagyok.

Amint leültem a helyemre, már dobtam is le a cipőm, és felvettem a papucsomat. Hiszen itt tényleg mindenki ezt csinálja, és kényelmesebb is. A JAL-hoz képest az Austrian elég nyűzsgő emberekkel volt tele. Mindig voltak akik ácsorogtak, és sokan a légi személyzet konyhájába járogattak, hogy iszogassanak.
Hosszú nemzetközi repülőúton általában két fő evés van (reggeli, ebéd vagy vacsora) és egyszer van valami kisebb uzsonna, vagy tizórai. Én vacsorát kaptam (sülttészta), instant ráment (tésztaleves), meg reggelit (kenyér, joghurt, meg felvágottak). Nem olyan tartalmas az étel sem mint a JAL-nál, éhes is maradtam mire megérkeztem.:) Meg fáradt is, mert alig birtam mozogni ott két pasi közt, akik folyton csak aludtak.
Lehetett filmeket is nézni, de nem néztem végig egyiket se, mert már láttam nagyjából az összeset, ami érdekes lehetett volna. (Volverine, The proposal, meg néhány régebbi film.) Nagyrészt próbáltam aludni, vagy csak magam elé bámulva meditáltam:) ... Na jó, ez a beszámoló kezd kicsit unalmas lenni, szóval, a lényeg az hogy landolt a gép. 40 perccel korábban a tervezettnél.



De bár korábban landoltam, a bevándorláson és a csomagkiadáson átjutva akkor értem ki amikor a landolás volt tervezve. Szerencsére simán beengedtek újra az országba, csak a vámosok csodálkoztak, hogy minek jöttem vissza ilyen hamar.
A reptéren még páromra vártam, sikerült kipróbálnom a nyilvános telefont, ami ugyanolyan egyszerűen működik, mint a magyar, meg egy kávé automatát. Mivel nem kávézom ezért jeges kakaót kértem. Gombnyomásra ott termett a kakaó fedett pohárban mellette csomagolt szivószállal.

Rövid volt a hazalátogatásom, és nem találkoztam mindenkivel sajnos, de ami késik az nem múlik. Meg megyek én még Magyarországra, nem egyszer.

Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails