2009. szept. 24.

Japán ételek: 9. TARAKO ÉS MENTAIKO


A tarako és a mentaiko tulajdonképpen halikra egy vékony burokban. Ennek a halfajtának az ikrája (angolul: Pollock, vagy pollack), bár nem tudom magyarul ezt hogy mondják. Ez nem igazi tradicionálisan japán étel, tudtommal Koreából hozták ide először, de viszont említésre méltó mert igen finom, és igen drága is. Bár azért nem annyira, mint a lazac ikra.

Általában mindkettőt szokták pl. Spagettibe, vagy onigiribe rakni (rizsgombóc). Én rizsen széttrancsírozva szeretem enni. Mindkettőnek enyhén kesernyés íze van.



Tarako

A tarako-t mi eddig úgy fogyasztottuk, hogy serpenyőben kicsit megpirítottuk, de csak óvatosan, mert különben szanaszét robbangat, és akkor repül mindenfelé a haltojás:) Biztonságosabb alufóliában becsomagolva sütőben megsütni, csak nem volt alufólia otthon, ezért más megoldás kellett.


A képek nem az én művem, de így néz ki a kész étel.

Mentaiko

A mentaiko-t nyersen szoktuk itthon enni, rizzsel. Ennek elég változatos szinei vannak a pirostól a világos rózsaszínig. Szoktak még csili porban megforgatott mentaiko-t is árulni, akkor úgy hívják "karashi mentaiko". Én mindenhogy szeretem.


Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails