2009. szept. 17.

Japán ételek: 8. HIJIKI

A hijiki (hidzsiki) is egy algafajta. A képen látható étel, egy elkészitési módja a sok közül. A hijiki ebből az ami fekete szinű.

A hijikit általában szójaszószos alapú, cukros, ecetes, stb izesitésben eszik, serpenyőben sütve más ételekkel. Kombinálják például olajban sült tofuval, edamame, vagy szójababbal, lótusszal, umeboshival, bambusszal. Rengeteg féleképpen elkészithető.

Azért fogyasztják, mert állitólag szépek lesznek tőle, meg a jellegzetes fekete japán erős haj is ettől szép. Meg persze az egészségnek is jót tesz, hiszen van benne kalcium, magnézium és vas.

Viszont, csak kis mennyiségben ajánlott a fogyasztása. Mert arzént fedeztek fel benne, ami májbetegséget okozhat.

Mikor először próbáltam, akkor nem tudtam mit kell vele csinálni. Párom hazahozott egy zacskónyit a boltból....akkor még nem volt netem úgyhogy nem olvastam utána. Igy nyersen kis ecetes cukros dresszinggel tálaltam. ...Hát nem ettük meg... teljesen "tenger" ize volt. Azóta sem ettük sűrűn. Kétszer vettem készterméket belőle, mert az olcsóbban jött ki, mintha megvettem volna a különböző hozzávalókat. Az fini volt.

Nincsenek megjegyzések:

Ajánlott

Related Posts with Thumbnails